Bra dag till slut

Vaknade i morse och kände på mig att de´va´nåt. Först legat ute i solstolen, och så hjälpt matte lite i landen,vill inte leka eller spela fotboll, ätit dåligt. Så kom det.... vi skulle åka dumbil till hundkurs. Fick sitta i knä på husse dit. Va´inget roligt idag. Jag ville inte gå fint, inte ta emot pastej, korv eller köttbullar, nääääää ...jag tyckte dom kunde ha sin pastej för sig själv jag. Jag var nog lite bajsis åsså, men hur ska man kunna bajsa när andra hundar står och skäller, näää det funkar inte.  Vet ni va´Magda gjorde???  hon lyfte in mig i bilen i buren och sa...NEJ.. ligg still, så fick jag en köttbulle, men den spottade jag ut, sen tänkte jag att det är väl lika bra att ligga där då, så dom blev nöjd. Jaa.. jag åt upp köttbullen åsså, och Magda sa att jag va´dutti tjej, efter det drog vi iväg till hundsimmet och fikade, då låg jag i buren, och det var min egen lilla matte som lyfte in mig då. det var ganska skönt faktiskt, för jag hade min kudde och Ruts filt med åsså. Efter fikat så frågade matte om Magda ville klippa mina klor (hur kunde hon plåga mig ännu en gång idag ) och det ville hon ju. Det gjorde inget ont heller, fick pastej av matte då. Sedan fick jag åka i buren igen på hemresan, men sedan när jag kom hem så blev det fart, pinkade så matte och husse trodde det var Niagarafallet, och så blev det en bajshög åsså. Förstår ni nu att man inte ville gå fint och lyda på kursen. Nu ska jag sova hela kvällen till i morgon förmiddag. Hoppas det inte blir nå Dumbil åka imörra.

Pussipussi

Kommentarer
Postat av: maria och wilma

hehe, jag känner igen det där. Vissa dagar så vill de inte göra övningarna. Men tillslut så! Hoppas det går bättre nästa gång! / Wilma och Maria

2009-04-27 @ 22:14:31
URL: http://myranmaria.blogg.se/
Postat av: carola

hej gumman...



Idag är Tant Carola lite ledsen..Älskade Rut har flyttat till sin nya familj i Ockelbo..

Känns lite tomt...

Fast nu slipper jag ha dåligt samvete för hon inte hinns med..

Du kan kanske komma någon dag och vara med mig..vi kan busa och träna lite..



massa pussisar och kramisar

2009-04-28 @ 08:29:26
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0