HELLO.

Tjenare, ja nu var det ett tag sen igen, Men matte är ju så trötter så hon inte orkar skriva åt mig. Så har vi varit mycket i stugan, jag gillar ju det ja´. Det har väl hänt en hel del, men jag berättar om helgen som varit. Vi drog i väg till stugan i fredags, och efter att vi plockat iordning allt så drog vi ut på en liten båttur, matte och husse har börjat fatta vad jag vill när jag går ner på bryggan och stirrar på båten. JAG VILL ÅKA, betyder det. Så blev det.  På kvällen var jag så trött så det blev tidigt att sova. ( med matte förstås ).

I går så hade matte storstädning på fm. Inget kul tyckte jag., så jag gick och hälsade på närmaste grannen som håller på att måla på sin stuga, det blir fint de´. Sedan fattade matte att jag ville åka båt igen, men det fanns inte tid sa hon, men vi satt i båten och metade lite, sedan så kokade vi knäppkorv och satt i båten och åt, mysigt de´.  Sedan sov vi i båten ca 1 timme. Efter det var det full fart för grannarna skulle komma kl tre och äta surströmming på bryggan. Då fick jag ett nytt märgben av matte, mmmmm  smaskens. När dom hade ätit klart sa dom att vi skulle ÅKA BÅT ut till en holme och fika och mysa lite. De´va´kul de´. Jag sprang och busade lite, så hittade jag en liten fågelunge som hade ramlat ur sitt bo. Jag tyckte lite synd om den efter en stund, så jag skulle bara bära den lite, men dom stora tyckte inte det. Husse blev arg, och då sprang jag med pippin i munnen så inte husse kunde ta mig, men så tog matte mig och tog den lilla pippin, men den mådde nog inte så bra, för jag kanske var lite för hårdhänt, jag visste ju inte. Sedam drog vi hemåt och husse tände eld ute vid grillplatsen. det var så mysigt, dom skrattade och hade jädrans roligt. Jag blev trött och ville sova, men jag vill inte sova inne ensam, så jag somnade på en dyna ute. Helt plötsligt så började det att regna, men tro inte att dom gick in , nää, dom satt ute och skrattade åndå. Ja, det var en trevlig kväll.

Idag sov jag till kl 8. Skönt de. Drog ut och kollade läget. Då sa husse att vi skulle ut och ÅKA BÅT igen. Fasen va gla´jag blev. Matte kokade kaffe och fixade lite mackor. Men uscha va det blåste, båten gungade, men jag tyckte det var skönt ändå. Efter några timmar drog vi till stugan igen. Matte och jag gick ut och plockade lite blåbär som mormor och morfar skulle få. Efter maten skulle vi hem, Men då blev jag ledsen igen, så jag sprang ner till båten och hoppade i jag. Men husse kom ju efter och hämtade mig, dom fattar ju inget. Men så sa matte att vi ska nog åka till stugan i morgon igen. Jippppppii. Då skulle några andra följa med. det blir kul. Jag har förresten sovit fyra timmar nu, men är fortfarande trött. Sjön suger säger dom tvåbenta.

Nattinatti

Sanna och jag busar lite innan hon åkte till Malta.

Agnes, Nils och jag hjälper till att ta potatis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0