SKÖÖÖÖNT.

Hallå där,  ååå va gla ja ä´ida´ när det inte regnar. Jag tycker inte om när det regnar så mycket, för jag vill ju vara ute och leka jag. Har väl mest varit inne och sovit den här veckan, men igår vaknade jag till när det var fint. Hjälpte matte att baka bullar på förmiddagen, sedan på eftermiddagen så skjutsade vi upp husse till stugan, han måste ju dit och ösa ur båten varje kväll, men nu blir han kvar till söndag då matte och jag åker och hämtar hem han. men först ska vi vara där och åka ut på sjön och dra upp några abborrar. I går när jag var i stugan så var matte ut i skogen och plockade blåbär, ååå jädrans va´de´va götta. Matte plockade och jag åt, men sedan plockade hon hem lte och ska göra en blåbärskaka. Låter gött de´. När matte och jag skulle åka hem kl. åtta i går kväll blev jag ledsen, jag trodde ju att vi skulle sova kvar. Jag tycker det är så mysigt att få gå omkring i skogen, vara vid vattnet, sitta på bryggan och kolla fiskmåsar, änder, fisk som hoppar mm.  En sak var tråkigt.... jag fick min första fästing. Matte kände den bakom örat när vi kom hem. Hon blev alldeles virrig. Va ska jag göra ? yrade hon. Ingen hemma som kan hjälpa mig, alla med hund är borta i helgen, och matte hade inte köpt nån sån där fästingtång. Hon ringde till Håkan Kråkan i Ockelbo, men han sa .. ta det lugnt, det ordnar sig, ingen fara,  men ni vet ju matte, hon är ju så orolig för mig, så hon har nog inte sovit så bra inatt. Men senare idag ska vi ner till Zoo och köpa en tång, och kanske hon som jobbar där hjälper matte att plocka bort den fulingen. Den var helt ljus igår, men idag är halva mörk.  Äckligt tycker matte.  Hon ska köpa nåt fästingband säger hon, sånt som Toravovven har. Hon har inte fått nån fästing sen hon fick bandet, men före hade hon fästingar varje dag.  Låter bra det, men man får ju inte bada med bandet, så jag slipper kanske bada då. Hihi.

ha´de´bra, puss ZIIRI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0