Badat fossingarna.

Tjenare, dagen började med att matte drog iväg och jobbade i tre timmar.  När hon kom hem blev jag skitaglad, men så började husse prata om dumbilen. Typiskt, när jag hade så roligt ute och lekte med matte, så ska husse ha skjuts till stugan. Ååååå, va´dryg han kan vara. Jag blev inte glad, men måste ju följa med. Det gick bra att åka bil, och när vi kom fram så sprang jag direkt ner till bryggan, och där låg nåt konstigt i vattnet. En båt, sa matte. Aha tänkte jag, är det nån konstig sak man åsså måste åka i. Så klev matte i båten, å då ville ju jag åsså prova, och vips så satt jag där i knä på matte. Efter en stund så kollade jag lite, och ville dricka vatten. Hade inte matte hållit i mig så hade jag plumsat i. Jag blev ju så nyfiken. Sedan klev vi ur, och jag klev i med fossingarna, upp till magen. Skönt va de´, men jag gick till båten och testade en gång till ja´. Om det blir fint väder i helgen ska vi hämta husse, och då ska jag få åka en tur i båten. Spännande va´. Då ska jag få ha min nya flytväst på mig. Lite mallig är jag. I kväll kom mattes stora pojke hit och busade med mig, de´ä kul de´. Nu har matte och jag varit ut och gjort kväller i växthuset, och så ska vi snart hupp i säng.
Ha´de´bra.

Kommentarer
Postat av: carola

åh så mysigt att åka båt..

kramisar

2009-05-12 @ 15:12:08
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0