Jag har åkt båt...........

Hej, nu var det några dagar sen jag hörde av mig. Hade en bra helg ska jag säga. På lördagen var jag och matte till Boulognerskogen och hade valpkurs. Det var kul, men jobbigt. Var där i två timmar och gick och gick. Fick gå balans på ett räcke, gå på en parkbänk, hal som f......n, gå i höga trappor, sitta på stenar och gråsuggor, krypa under cykelställ, kolla in massa statyer o.s.v. Lilla Love och hennes matte fick åka med oss. Efteråt så hade vi fikapaus, men jag var helt slut så jag somnade istället. När vi kom hem sov jag tre timmar på soffan. De´ni. Sedan drog matte och jag till stugan och husse. Jag fick vara lös hela tiden och var så dutti och bara var runt stugan. Och vet ni va´......... Matte kom med flytvästen till mig, och hon hade en åsså, så drog vi ut en sväng på Skålbackasjön. Jag satt i knä på matte, lugnast så, men sedan somnade jag. Vi låg kvar i stugan, mysigt de. Låg och lyssnade på en massa pippi som kvittrade hela tiden, åsså göken som skrek.

På söndagen sov jag till kl nio, var dyngtrött. Fick vara lös hela dagen igen, och jag var lika snäll och var runt huset och ner till bryggan. Så drog vi på oss flytvästarna igen och drog ut på Lundbosjön. Satt först hos matte igen, sedan sat jag själv på mittenbänken, och inna det var klart satt jag själv där fram. Jag såg massa småfisk som hoppade i vattnet. Vi var ute två timmar på sjön, och jag somnade igen på hemväg. Det är mysigt att åka båt. Mindre mysigt på kvällen när vi skulle åka hem, ville vara kvar jag.Ville inte åka bil hem heller, så matte och husse åkte ifrån mig en bit, så jag fick springa efter, inte snällt de. men så stannade matte och lyfte i mig, då blev jag jätteglad.

I morgon ska jag till Rörbergsskogen och prova på spår, uppletande. Spännande.
Skickar med några bilder från sjön.
Pussipusspuss.

På söndag händer det nåt skoj..........TORA kommer till mig hela dagen och kvällen, matte hemtar henne på fm,  jädrar va vi ska busa och PUSSAS.


Kommentarer
Postat av: carola

så mysigt du haft det..

I kväll ska jag tips om din blogg så fler kan gå in och läsa och se hur bra du har det..

kram kram

2009-06-02 @ 13:14:06
URL: http://mammacarola.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0