STORA TJEJEN.

Voffs voffs, ja nu var det ett tag sen jag skrev i bloggen, men här kommer några rader.  Vet ni va´som händer i mörra
då???????    Jo, jag blir 6 månader, det ni.....Nu är jag stora tjejen ja´.  Synd att Rut inte kan komma och gratta mig, hon bor ju långt borta nu. Det har hänt en hel del sen sist. I söndags när jag var ute och lekte, så kommer WILMA till mig. Då blev det röj. Jag blev så trött så jag somnade av en stund. Så har jag varit på kurs iRörberg, och det gick bra. Sedan åkte matte och jag till stugan och hämtat husse. Jag satt i båten en stund igen, men det blåste så mycket så matte och jag nästan blev sjösjuk.  Igår tog matte och jag en prommis, och då träffade jag FANNY och hennes matte, men det var lugnt. Så har matte och jag sovit i gäststugan sen´i söndags, mysigt de´. Det är ju lite svalare där än inne i sovrummet som är jättevarmt. Jag ligger bredvid matte och myser jag, så hon inte fryser. I dag drog husse och matte iväg och köpte massa jordsäckar, och jag fick vara hemma hos mormor och morfar ja´. Det gillar jag. Sedan har jag hjälp matte och husse ute. Så har jag lärt mig att gå in till mormor och morfar med tidningen varje morgon, Kul dä. Ibland får mormor tidningen och ibland morfar. Dom säger alltid " ååååå, va dutti du ä ", då blir jag mallig. Ikväll kom TORA hit och busade lite, jädrar va kul de ä. Kanske ska hon få vara hos mig nästa helg, hoppas, hoppas...... Nä, nu ska matte och jag snart gå in till våran lilla stuga och sova.  Måste vakna tidigt i mörra, för jag får nog en present av matte, för hon var till Djurmagasinet idag, och det luktade gott. Så ska jag bjuda mormor och moffa på fika i mörra. Ha´de bra.

Pussissar från Ziiri.

Jag kan inte lägga in bilder, för det funkar inte på den här datorn, får ta det en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0