Voff voff i tråkvädret.

Tjenare på er, ja nu har jag varit slarvig att skriva igen, men det är mattes fel, hon har inte tid, orkar inte o.s.v.
Det är ju så tråkigt väder alla dagar, så jag blir så trötter. Var med matte till stan i morse kl 7, vi skjutsade in Diddi och Sussi till busstorget, dom skulle ut och åka båt till Eckerö, jag skulle vilja följa med dom ja´, för ja´gillar ju att åka båt. Men husse har ju tagit upp båten från vattnet, så det går ju inte åka då, det är dumt. Hoppas han slänger i den i vattnet sedan igen. Jag ska åka till stugan i morgon, för matte ska ha nå tallris eller vad de var, å så granris och mossa. Hoppas hon lägger lite mossa ute så kanske kan leka med det. Så surrar hon om en julgran, va de´ska va´bra för. Hon tvättar fönster och springer runt på dagarna, å idag var matte å jag inne hos mormor och morfar och satt upp gardiner och dammsugit, det gillar jag. Matte dammsög mig åsså, för jag lossar så mycket hår säger hon, det gör hon åsså, så det så. Matte å jag har varit ute och spelat fotboll nu i kväll, och det är skitaroligt de. Jag springer som bara den. Lill-Nisse säger att jag är en jätteduktig måkvakt. Nä nu ska vi sova igen så det blir morgon fort. Nattinatti. Slänger väl in nån bild åsså.

Min lilla Go-Lisa när hon döptes. Här med hennes mormor och morfar. Alltså min egen lilla Matte. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0