Stugan & stugan....

Hej, ja nu har matte och jag varit på latsidan med att skriva igen, det blir långt mellan gångerna. Vi har varit i stugan ganska mycket, och där har jag ju sssåååå skoj, nu i helgen som var hade vi dom där två småbarnen med oss, å jädrar i mig va´ja´tyckte det var kul. Vi åkte till stugan på torsdag och hem på söndag. Barnen spelade fotboll med mig. å de gillar ja, sedan sprang vi i skogen och busade. En dag plockade vi massa med lingon, och dagen efter skulle matte ut och ha mer svamp, å så blev det. Då hade barnen och jag roligt, dom kastade pinnar åt mig som jag skuttade över grenar och buskar och hämtade. Blev alldeles slut i mina små fossingar. Ja, gissa om jag sovit som en liten gris dom dagarna.....En dag åkte vi ut i båten och stannade på ett fint ställe där det var lugnt och soligt, så hade matte kokat knäppkorv som vi åt med bröd i båten. Mysigt va´de´. Annars är jag väl mest hemma på dagarna och rotar runt här, och idag fick jag för mig att springa iväg en bit. Jag smet iväg när matte var i duschen, och mormor fick syn på mig några hus härifrån. Ja, men jag var ju bara på rymmen en liten stund, jag kom ju hem när husse visslade å matte ropade. Ja, jag tycker nog det är skönare att vara hemma, för det var så mycket bilar å bussar å sånt på vägen, å så låter dom så illa.Tur att Sanna var hemma hos oss, för när jag kom hem fick jag ligga i soffan när Sanna satt med datorn. ( Sanna bor ju hos mig nu ett tag, jag gillar henne, fast hon blir inte så glad när jag pussar henne på morgonen när hon sover. ) Hon tycker att jag är lite smådryg ibland, med jag är så glad i henne ja. Nu ska väl matte ta och hupp i säng, så vi får väl höras om nån dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0