Morning på er....

Samma tråkväder idag, duggregn. men jag har legat ute i solstolen ändå ja´. Matte bäddade in mig i en filt, myspys.  Vet ni... igår kom Matte och jag äntligen iväg och klippte mina klor. När vi kom in i dörren sa alla tre som jobbade där  " men ååååååååååååå vilken sötnos, va´gullig du är, men ååååååååååååååå  mm,"  Så där höll dom på länge, och klappade och kliade mig, ja, já´trivdes verkligen där. Nästan så vi glömde bort att klippa klorna. Hon som klippte var jättesnäll och det gick så bra. Så bjöd hon mig på vovve godis, men jag tog int emot. Hon försökte, o jädrar i mig va gott det luktade, men Matte har sagt att jag int få´ta emot nåt av främmande, så det gjorde jag int heller. men när jag kom hem så ångrade jag mig, fasen åsså. Men matte köpte hundkex som jag fick för jag var dutti vovve.  Jag är lite ledsen nu, för min Matte ska dra iväg mitt på dagen till en kompis och äta nån konstig firre som luktar illa, ska de´va´nödvändigt de´. Hon säger att firrarna ligger i en burk och heter SURSTRÖMMING. Låter int nå vidare de´.  Men jag vet att vi hade surströmming i stugan förra året med grannarna, sedan var vi ut och åkte båt till en holme och fikade. de var ju mys, men inte när Matte drar iväg själv. Jag får väl sova i soffan hos Mormor och Moffa jag. Det går väl bra de å´. Ha de bra, för de ska ja´.


 Sånt här ska Matte äta idag, bäst hon snabbar sig innan dom hoppar ur burken, ser lite konstigt ut...eller......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0