Regn, regn, regn, regn,regn och mera regn.

Fasen va jag är less på allt regn. Jag blir ju så blöt när jag vill ligga ute i min solstol. Men Matte har satt in stolen på altan, och så får jag ha dörren öppen så jag ser när alla hemtjänst brudar kommer. Smart va´. Igår var det åsså regnigt, å då sov jag hos mormor och morfar nästan hela dagen. Ska jag berätta en grej?..................Jo, Matte sa på eftermiddagen att TORA voffs skulle komma till mig några timmar i kväll. Jädrar i mig va piggelin jag blev dårå. När klockan var fem så kom Toras Husse och Tora. Jag bidde så glad så jag hoppade på Tora på en gång. När Toras Husse drog iväg på cykeltävling i Tierp, så var vi ute och busade i regnvädret. Jag gillar int de egentligen, men skit i de, ikväll var de roligt. Vi blev dyngblöta, så Matte och Husse måste torka oss med handdukar. De va´skönt. Klockan halv nio kom Lasse ( Toras husse )  och då var vi ute och lekte igen, men när dom åkte hem, då blev jag så trötter så jag måste vila, och nu ska jag hopp i Mattes sköna säng, och så brukar hon lägga över en tunn filt på mig, å det är så mysigt de. Jag kommer nog sova till kl nio i morgon, så trött är jag. Åsså har jag varit dutti vovve idag och ätit mat, två gånger, å då blir Matte så glad. Hon vill att jag ska äta mycket mat hon.
Natti natti på er.....



Kam vi inte få lite gotta när vi är så blöt och fryssen?


 Ziiri och Tora, två pussgurkor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0