TRÅKIGT ......

Ja, jag tycker det är tråkigt ja´. Matte bara pysslar i köket hela dagarna. Hon har plockat massa rödvinbär som hon gör vinbärskakor av, ( jättegoda ). Så plockar hon krusbär, kokar rödbetor, lägger in smörgåsgurka i flera omgångar. Måste det vara fullt överallt. Bra att ha i vinter, säger Matte. I dag ( nyss ) har hon gjort persiljejärpar på en stor hög med köttfärs, smaskens. Men det åker väl ner i frysen , och bra att ha i vinter. Kanske vi ska dra iväg till stugan nu en stund, för dom ska ösa ur båten, det har ju regnat några dagar. Å då jädrar i mig får dom allt ta en båttur med mig. Matte vill åsså de. Vi vill åka över till Smörnäs och köpa glass, och kanske mina vovvekompisar Tobbe och Chris är där. Matte ska försöka övertala Husse att vi gör de´. Hon får muta Husse med kaffe och mackor. Kan stanna till på en fin plats och fika i båten. Mysigt de´.  Jag kanske tänker bada åsså. Förresten jag har glämt att tala om att mina tvåbenta tvillingkompisar sov hon mig i veckan, Vi hade skitkul. Sparkade fotboll och lekte jaga, jädrar va jag sprang. Trött i mina småfossingar. Sedan låg vi i lill stugan på natten, å vi somnade bums. Nisse pojken sov till elva dagen efter och Agnes sov till halv nio, de ni. Vilka sömntutor. Nu i veckan ska Husse och Matte åka stor båt till Eckerö, med Mattes storpojk och hans familj, jag skulle vilja följa med, men det får man väl int. Gör inget för min kompis Lotta ska nog vara här med mig, sa Mattes storpojk. Så har ju Matte avlastning så det blir nog bra. Men att Matte ska vara borta i TIO TIMMAR från mig är int så kul de´. Men det måste ju gå. Lotta gosar nog mycket med mig för hon ÄLSKAR voffsingar, och jag älskar Lotta, så de så. Hon är så lugn och snäll. Hon vill ha en egen voffs, men hon får int för sin mamma och pappa, jag tycker hon ska få en, vi kan ju rösta för de. Bra va`.   Slänger in några bilder igen.  Ha de bra..


 Mattes gosiga brunöga.


 Kolla vilka fina Flitiga Lisor Matte har drivit upp alldeles själv.


 





Kommentarer
Postat av: Fajer

Åhh, Flitiga Lisor.. dom är goda =) har du prövat dom? Jag käkar upp alla blommor som ramlat av =)

men matte säger att jag inte ska äta en massa "konstiga saker"

2010-08-07 @ 13:30:27
URL: http://tsjytsjy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0