SNART JULAFTON...............

men matte tycker inte att det är nå roligt då.  Hon tycker att det är så jobbigt med allt. I måndags så stekte hon köttbullar ( massa ,) stekte en stor hög med strömmingsflundror, gjorde 4 janssons frestelse, förberedde sillen, bakat saffranskaka m.m. Ja hon stod vid spisen från kl 9 halv fem. Helt slut.  Och i går tvättade hon hela fm. På kvällen blev det storstädning på övervåningen. Hon torkade sista golven när klockan var halv tolv på natten.  Och idag blev det fortsatt mat och städ. Jag funderar om det måste vara så för att tomten kommer. Tror inte att han bryr sig. I kväll eller morgon fm ska hon torka alla golv nere och lägga på rena mattor, sedan fixa julskinkan. Då vill jag vara med. Det luktar ju så smaskens. Imorgon eftermiddag kommer ju Tora vovven hit en sväng, och vet ni?  Jag har köpt en julstrumpa åt henne med lite gotta i. Då blir hon nog glad. Hoppas det int är lika kallt i mörra, så vi kan vara ute och leka, för i morse var det -20 grader. Jädrar i mig va kallt de va om mina småfossingar. Ska väl ta och hjälpa matte lite nu ja´, så hon får komma isäng före halv två inatt.


 Kolla va´många paket vi har.


 Undrar om det är till mig alla tro.....


 En sån här julstrumpa ska min Tora vovve få av mig i morgon. Jag ska åsså få en på julaftonsmorgonen.
SPÄNNANDE.


Kommentarer
Postat av: Agge

Hoppas du får många paket....En riktigt GOD JUL önskar jag dig. Hälsa till din matte och husse oxå.....kramar

2010-12-22 @ 23:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0