OJ OJ OJ va´mycket snö det har kommit......

Hej, ska väl skriva ner några rader igen, det blir inte så ofta, men min matte har ju nästan aldrig tid att hjälpa mig. Men jag mår bra. Det är ju ganska skönt väder ute nu, så man slipper frysa.  Imåndags var dom där tvåbenta småttingarna här med mig, så vi var ute och lekte i snön och åkte pulka eller va det heter. Jag sprang upp och ner i backen varje gång dom åkte. Å fasiken va kul de var.  En dag när jag låg och sov, så kom Lasse hit och hade Toravovven med sig, å då skulle ni se vilken jädrans fart de var på oss i snön. Matte trodde det var yrväder. Nästa torsdag ska Matte hämta Tora så hon ska vara med mig hela dagen, då blir de ös. I går när Matte och jag tog en prommis, så träffade jag en liten snäll vovve, ja vi blev kompisar vi, de va en kille faktiskt. Min Matte sa att han nog var för gammal för mig, för han var åtta år. Han var ialla fall snäll. Så kom ju Abbevovven hit en dag åsså.  Vet ni, idag när jag låg inne hos mormor och morfar och vilade ögonen en stund, så plingade det på dörren. Carola kom och jag blev så glad när jag såg lilla bäbis Lisa, så jag såg inte att Nora vovven var med.  Men då blev det fart igen.  Men Nora är ju gammal hon och orkar inte busa så mycket, men vi hade kul ändå. Hon ville nästan bara vara inne och leka, å jag vill ju vara ute jag. Hon skulle komma en annan dag åsså. De är så kul med Nora, för nu kan Matte slappna av, förr trodde hon att Nora skulle äta upp mig, eller smaka lite på mig. Men Carola sa åt Matte att Nora äter inte hundar. Då blev Matte lugn.  Nu ikväll var jag så trötter så jag somnade vid brasan. de är myspys de.  Nattinatti.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0