Hallå i kylan....

Nu tycker jag att det börjar bli tråkigt med bara jättekalla dagar. Jag fryser ju om fossingarna efter några minuter ute. Inget kul, för jag vill ju leka i snön. Jag ligger mest inne i mattes säng på dagarna eller så är jag inne hos mormor och morfar och gosar lite. Får vara på finsoffan där jag och sitta och titta ut i fönstret, åsså eldar vi i öppna spisen , de´ä´mys de´. I dag har det väl varit lite bättre och i morgon skulle det bli lite varmare, hoppas, hoppas...... Nu har matte fyllt år, och vet ni va de´bästa va me de????   Jooo Toravovven kom, vi var ute jättelänge i snön och röjde runt i alla drivor, å ja´glömde bort att jag fryste om fotarna. Jag kände det sedan, men jag blir ju så lycklig när Tora kommer. Sedan sov jag resten av kvällen och natten. Jag drömde nog att Tora och jag sprang, för matte sa att jag sprang med tassarna när jag sov.  Å vet ni nå mera då,,  jo i mörra är det ett år sedan jag fick komma hem till matte och husse. Dom var ju till Smedjebacken och hämtade mig. Jag var så liten så matte lindade in mig i min bäbisfilt så jag inte skulle frysa. Det var -16 gr då, och jag hade ju aldrig varit ute nån gång. Visste inte va de va´. Så blev jag åksjuk åsså, inte kul de. Jag kräktes i bilen och på mattes jacka, men hon sa att det gjorde inget. Snäll hon, min egen lilla matte.  Nu ska jag slänga in nån bild åsså innan jag hoppar i säng med matte. Jag får ligga under hennes gosiga ullfilt ja´.
 Vi höres.

Mysigt va?
 

























 Här ligger jag och kollar på brasan.

Sitter och tittar ut i fönstret om de´ä´nån som kommer och hälsar på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0