VILKEN DAG DET HAR VARIT....

Matte, Husse och jag drog till stugan på fm. Jag blrv så glader när vi kom fram, sprang runt och nosade och kollade allt. Så tog Matte fram min flytväst och lade den på trappan, men du skulle ni sett lilla mig, sprang till båten, upp igen och så till båten. Ville åka på en gång. Men Matte skulle ju fixa kaffe och mackor först, sedan all annan packning. Så äntligen kom vi iväg, Fasen va´mysigt. Vi stannade på ett ställe för Matte skulle ju meta, och tro på den, hon fick en abborre på ca 8 hg, fin den, + lite andra abborrar. Lugnt och fint på sjön. Så såg vi nykläckta tärn ungar på en sten.  Sedan hem , och vet ni va´jag gjorde då......Jo jag badade, jag sprang bara rätt i vattnet och Matte sa att jag såg ut som en kalv på grönbete. men jädrar i mig va kul de va´. Matte kastade pinnar till mig, och jag bara hoppade i.. Efter badet blev det mat ute på verandan, men jag hoppade i båten jag så dom inte såg mig. Sedan drog vi ut en sväng till på sjön och metade. Sex fina abborrar blev det idag.  Jag somnade i båten för jag blev dyngtrötter. Sedan drog Matte och jag hemåt. Inte kul de´. Kommer lite bilder från idag.

 
 Längst till vänster syns våran stuga...




 Bus i bus, jättekul mä´vatten.

 


Kommentarer
Postat av: carola

vilken härlig dag du haft gumman..

Bilden där du hoppar i vattnet var superskoj, på sista bilden är du så fin så...



Barnen vill nog leka med dig någon dag

2010-07-15 @ 10:28:15
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Agge

så härligt det ser ut när du badar....

2010-07-17 @ 21:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0