KLIAR OCH KLIAR........

Tur att Matte kollade där jag kliade, jag hade fått en sån där stor, ful äckelpäckel fästing på magen.  Matte tog bort den på en gång, hon köpte två fästingplockare förra året, och dom är bra. Förr en dag fick jag två på örat. En på örsnibben och en inuti örat.  Matte tittar igenom hela mig varje kväll, de ä´bra de.  Idag har vi rensat bort lite överblommade växter, och när jag tyckte Matte skulle sluta, lade jag mig mitt bland blommorna, smart va?  Annars har jag int gjort så mycket, ( inget bus idag,)  mer än att hälsat på alla hemtjänsttjejer och killar, å så kom det två ledsagare idag. Dom tyckte åsså om mig. Jag lade mig i en solstol, och ena killen kliade mig jättemycket, skönt. Nu ska jag sova med Matte, mysigt de´. Ni får väl nån bild idag å, den med vallmo fotade Matte på mig idag.  Psssssssssssss, visst är jag fin.
Ja just ja, har ni nå bra tips mot fästingar, halsband, salva eller nåt?  Kanske ringa till veterinären eller åka till apoteket, eller jag har ju Zoo affär tvärs över vägen. Men bra med nåt tips.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0