Lill-Nisse och jag.

I går morse när jag låg och sov, kom min lill-Nisse hit.  Han ville komma till mig och gosa eftersom hans vovve Nora hade hamnat uppe i himlen. Jag blev så glad när han kom,  och han kramade mig så hårt och mycket. Vi kollade lite på film på TV, men så somnade han i min fotölj, och då passade jag på att pussas lite med han. Smart va´? Så sa matte att lill-Nisse skulle sova kvar med mig, å jädrar i mig va gla´ja´bidde då. Han ville inte åka hem för han hade ju ingen vovve att gosa med hemma, jag tyckte så synd om Nisse. Innan vi skulle sova, gick vi ut och tittade upp på himlen och sa " Godnatt, Nora.", så hade vi tänt ljus på bordet i köket på kvällen, Nisse ville de´. I dag var det lite fint väder så Nisse och jag var ute och lekte lite, på eftermiddagen, men så kom Nisses mamma och hämtade han å då blev jag ledsen. Jag stod vid grinden länge och väntade att han skulle komma tillbaka, men matte sa " en annan dag ".  Längtar redan.  Nu är det sovdax igen. Nattinatti.


 Nisse har somnat i min fotölj, å jag passar på att pussas lite.


 Vi ligger och myser lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0