Solen skiner..............

och jag med den. Visst är det härligt nu när snön är borta och man kan ligga ute och sola på dagarna, och gräva lite i mattes gräsmattor. Hihi, men matte blir inte så glad då, förstår inte. Å int får man gräva i landen heller, men det gör ju hon. konstigt va.. Annars så brukar jag väl mest vara ute och leka med min kära boll. Har ni hört förresten va jag gjorde för nån lördag se´n. Jo det var så här att matte och husse skulle bort till Sandviken på middag, och jag fick inte följa med, utan skulle vara hemma hos Carola och dom tvåbenta kompisarna, så husse tog en prommis dit med mig, och jag brydde mig inte ett dugg att han gick hem, jag hade ju barnen jag... Men efter ca 20 minuter så började jag att längta efter matte ja´,  så det var bara att öppna dörren och lägga benen på ryggen och dra hemåt, å jädrans va´de´ gick undan. Det är väl ca 2 km hem, men det var inget, bara jag fick komma hem till matte innan dom åkte iväg, och tur så hade dom inte åkt, för då hade jag inte kommit in. Gissa om jag var trött. Jag korsade ju två stora trafikerade vägar åsså.  Jag blev så glad när jag kom till matte så jag skrek rätt ut.  Ska aldrig springa på vägar nå mer, det är ju farligt. Jag fick vara hemma hos mormor, morfar och  mattes avlösning.  Så kvällen slutade ju bra trots allt.  Å matte och husse var inte borta så länge heller, men jag blev helt galen när matte kom innanför dörren, ja ni skulle sett.

Så en dag kom Tora hit och hälsade på mig, vi busade och lekte och hade full röj. Matte skulle videofilma oss, men det var svårt att få oss med för vi sprang så mycket.  Tora var mycket roligare nu, för sist ville hon inte busa, hon var lite trög då.  Nu ska husse och jag ta en promenad, men vi höres.


                                             Så här trött blev jag när jag sprang hem.


 Toravovven och jag........Vi är bästisar vi......Visst är vi fina då??


Kommentarer
Postat av: Anna

Såg dina härliga bilder via hundsajten.nu, så jag kikade in på din fina blogg också. Superfin hund! :D

2010-06-02 @ 22:26:12
URL: http://assaleijabonita.wordpress.com/
Postat av: carola

din lilla bus hund:)

2010-06-04 @ 23:07:13
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0