Ååå, typiskt....

Tror ni inte att Husse skulle tillbaka till stugan igen i tisdags, fast Matte och jag var och hämtade han på måndag kväll. Fattar inte ja´, men Matte säger att gubbar inte kan tänka så långt som till dagen efter. Så då var det bara för Matte och mig att skjutsa dit han igen, satan va´less jag är att åka den där vägen fram och tillbaka, speciellt när man int får kliva ur och springa i skogen.  När vi kom hem igen tog Matte och jag en långprommis, de va skönt de´. Sedan var Matte och jag ute till kvällen. Vi röjde bort en massa blommor, som ändå snart skulle frysa, men jag tyckte det var synd, för dom var ju så fina. Sedan hade vi en mys och gos kväll. Jag gillar att gosa ja´.
Så var det onsdag, solen sken och det var skönt. Matte tvättade och städade lite, sedan tog vi en långprommis hem till Carola. Jag blev lite trött i fossingarna, men sov en stund hos henne. Så ringde dagis och sa att Carola måste komma och hämta sexåriga Agnes på skolan för hon blödde jättemycket i huvudet, så dom fick dra till doktorn. Synd om henne tycker jag.  I morse ringde Carola, då blev jag glad och trodde att hon skulle komma till mig och hälsa på..... Men nej då, hon berättade att hennes andra lilla flicka Lisa måste till doktorn, för hon blödde jättemycket i hakan, så hon fick limma ihop hakan. Inget kul de. Så förra veckan så var det lilla Tilda som ramlade på dagis och gjorde illa högra armen, så det blev gipsat. Synd om mina småtjejer alltså. Visst då?
I dag har Matte och jag haft mycket att göra. Först var det lite städ, så jag smet in till mormor och moffa. Så kom fotvårdaren hit. Så hann vi bara fika så kom sotarmurre hit och fixade fläktarna. Han var jättesnäll, jag fick pussa han och så kliade han mig. Han tyckte att jag var SÅÅÅ fin. Så drog matte iväg till apoteket, hem och fixat mat, så ringde Husse och skulle hem från stugan ( hur ska han ha det egentligen ). Men då fick Matte dra iväg själv. I morgon ska Matte följa med carola och barnen till Medskogssjön, kanske jag följer med, men gillar inte dumma bilen. Får väl se.  Men ni.... nu blev det ett långt rörigt inlägg, men spela roll då.... Nu ska jag gosa mä´Matte.
Natti natti på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0