ÅÅÅÅÅ....gubbar, säger Matte.

Matte och jag blev lite less idag när vi ringde till Husse och tänkte komma till han i stugan, som bestämt. Men nej... det fick vi int för han skulle tvätta altanräcket eller va de´va´. Vi som ville upp idag och vara på sjön när det blev så varmt väder. Vi tänkte överraska och göra goda bagetter till fika i båten, men det sket sig. Istället var matte ute och röjde bland blommor och krukor och sånt. Sedan lade vi oss och vilade, för matte var så trött.  Då ringde Husse och sa att vi kunde komma upp i fyratiden. OK, jag följde med, men nån båtresa var det inte tal om. Men när Matte och jag kom, så sprang jag ner till bryggan, och vips så satt jag i båten och tittade så bedjande på Husse och matte. Då sa Husse  " ska vi ta en liten tur på sjön då ". Jädrar i mig va gla ja bidde då. Det blev ingen liten tur, för vi drog iväg till Smörnäs och köpte glass. de´va mysigt de. Vi satt på en bänk på en brygga i solen, och kollade några smågrabbar som fiskade. Jag tyckte det var en skön båttur, va bra att jag hoppade i båten, visst då? Man måste vara lite smart. Dom är ju inte så lättlurade dom där två. Men Matte smälter alltid när jag tittar på henne, och då får hon en slaskig puss på munnen, de gillar hon.


 Så här lessen blev jag på förmiddagen, när jag int fick åka till stugan.


 Men desto mysigare blev det på eftermiddagen när jag fick åka båt. Det var så skönt, så spegelblankt på sjön. Småfirrarna hoppade så det såg ut som det regnade.


Kommentarer
Postat av: Agge

tänk att jag fick träffa dig idag utanför Tempo med husse. Fick ju klappa dig med men du var ju mest intresserad av att lukta på allt annat.

2010-09-09 @ 23:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0