BÅT OCH FISKETUR IDAG........

Hej, nu har jag mycket att berätta. I går var jag mest hos Mormor och Moffa. Låg inne hos dom i FINsoffan, de´ni.......  Sedan tog Husse och jag en långprommis medans Matte var iväg och storhandlade.  Sedan ringde Lasse, Toravoffs husse, och frågade om vi ville låna Tora mellan klockan fem till klockan åtta. Gissa OM vi ville.  Jag blev så jädrans glad när hon kom. Vi busade lite, men hon var int så leksugen. men det gick bra ändå. Vi hade kul. På kvällen var jag dyngtrött. Somnade fort.

Idag var jag lika trött. Matte vaknade sju, men jag sov vidare till kl åtta ja´. Sedan började hon att packa, fixat mackor, mat, och mat till mormor och moffa.  När kl var halv tio drog vi iväg till stugan. Jag sprang nästan genast ner på bryggan och hoppade i båten, matte hade ju lovat att vi skulle åka. Men först skulle dom fixa gasolgrejer, tända eld i spisen, koka kaffe, tanka båten mm. Trodde int dom skulle bli klar idag. Men till slut drog vi iväg, och då såg vi fyra tranor ute på en myr,  och så efter det såg vi två stora fina vita fåglar som simmade så fint, Matte sa att dom heter svanar. Det blåste bra ute på sjön, så vi satt i lä, och då värmde solen bra. Jag låg mest och vilade i båten, och så slängde dom i varsitt metspö. Och vet ni, Husse fick 1 abborre, jiiiippppiiiii, matte fick ingen idag, men det gjorde inget sa hon, för då slapp hon att rensa. På em. tog vi en promenad längs skogsvägen ( såg en kopparorm då, äcklig sak) och kollade lite efter lingon, det fanns ganska mycket. Så skulle vi sitta ute och grilla korv, men typiskt så började det att regna. Satt på altan istället. När Matte började plocka ihop alla grejer, så pös jag iväg till granntomten och gömde mig, men matte såg mig. Då sprang jag ner till båten istället. Jag ville INTE åka hem. Så de´så. Men man måste ju lyda, så det blev som Husse och Matte sa. Bäst de.....


Väntar på att dom ska bli klara nån gång....


 Här såg vi tranorna.....


 Hoppade upp på stug grannens källartak så int Matte kunde ta mig.


 Skulle vara skönt med ett dopp, men det ser kallt ut, å så va´de´så mycket vatten nu.


 jag gömde mig i gräset, men matte såg mig,  typiskt..............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0