GLAD, GLADARE, GLADAST................

Ja de´ä´ja de. Vet ni, igår när jag vaknade vid ca halv nio på morronen, så plingade det på dörren. Jag rusade ner. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jädrar i mig, vet ni vem som stod utanför dörren?  Jo TORA voffs. Å fasen i mig, tror jag höll på att smälla av. Blev så glader.  Vi busade på hela förmiddagen. Men när klockan var elva så skulle vi dra till stugan, men jag ville ju inte, konstig va. Matte och husse fick bära in mig i bilen. Tora hoppade in själv hon, för hon gillar ju att åka bil. Men när vi kom till stugan blev jag jätteglad. Tora och jag sprang direkt ner till vattnet och JAG hoppade i först, trodde ni int. Vi hoppade och skuttade och hade kul. Matte kastade pinnar åt oss, men Tora hann först jämt att ta dom. Då kastade Matte långt ut åt Tora, så hon simmade efter, såg lite roligt ut tycker ja´. Ja vill åsså simma men törs int. Sedan kom nästa överraskning. Tora och jag hade satt oss i båten, å då sa Matte, ska vi ta en tur kanske, och då var det fika och mackor ute på sjön. Fasen va Tora och jag hade mysigt. Efter det så tog vi en skogsprommis längs sjön med Matte, och då hittade hon lite svamp. Ca 4 liter plockade hon på en liten stund. Husse kom åsså, så vi gick en långprommis. Vi sprang och skuttade som två kalvar sa Matte. Det bara dundrade när vi kom springandes. Mellan allt spring så gick vi ner efter sjön och drack vatten, man blir ju törstig när man busar. När vi kom tillbaka till stugan  (Tora och jag sprang före ) så tog vi och badade igen. Fasen va kul de ä´. Men sedan såg jag att Matte och Husse började plocka ihop prylarna vi haft med, och då förstod jag, TYPISKT att man MÅSTE dra hemåt när det är så kul. Jag ville int, så då fick dom ta mig med tvång igen och släpa mig till bilen. Dom fattar visst int nå, dom där tvåbenta.  Vi kunde väl varit kvar en stund till, men nej då.  När vi väl var hemma så var allt bra igen, men vi var trött. Åt mat och sussade en stund. När klockan var åtta somnade vi inne i rummet, jag på soffan och Tora i korgen. Sedan sov vi med Matte hela natten,  så hon hade nog lite ont i ryggen i morse för hon fick ligga lite snett. Men de gjorde inget sa hon, det går över. Så snäll hon. Vi sov skönt hela natten, fast Tora snarkade så mycket. Idag är vi fortfarande trött och slö. Ska få en prommis med Matte och Husse lite senare idag. Mysigt de´. Kommer lite bilder. 
Ha´de´bra, för de ska vi. 
Slaskiga pussar från Tora och mig.


 Utsikt från grannens badplats, där Tora och jag badade.


 Tora och jag kollar ut över sjön.


 Jag väntar på en tur i båten, efter badet.


 Tora väntar på en båttur, efter badet.


 Äntligen ute på sjön


 Tora vilar sig lite.


 Jag vilar upp mig lite innan vi drar hem till stugan.


 Här är det full fart i skogen, fasen va kul vi har......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0