NYSS VAKNAT..................

Ja, jag har varit så trötter i flera dagar. I går låg jag inne hos mormor och morfar nästan hela dagen. Det kommer kanske efter sen jag var i stugan i torsdags.  Min Husse har varit i stugan ända sedan i fredags, då matte och jag skjutsade dit han. Jag fick inte vara kvar, TYPISKT. Men Matte och jag har haft lugnt och skönt. Vi har tagit två långprommissar varje dag. En dag träffade jag en stor vit vovve, en boxer  hette det, hon var snäll och hette Diza och var 1 år, men hon var större än mig, konstigt va´. Så kom Sanna hit i lördags och låg kvar, då blir jag ju så glad. Så låg hon kvar på söndag natt åsså. Hon sover nu, men jag har legat med henne i två timmar nu på morgonen, jag smög så försiktigt så. Snart ska Matte cykla iväg en liten stund och då kan ju jag vila med Sanna. Sedan ska vi nog dra iväg till stugan och hämta husse. Matte ska ringa och fråga om vi kan åka ut en stund med båten, för då följer jag med, annars om Husse ska hem på en gång så får matte åka själv hon. Inget kul att åka bil i onödan.  Just ja´, kom på att jag int varit ut och gjort morgonpinken än, men det ser kallt ut, tycker jag.  I lördags morse när Matte hämtade tidningen var det -1 grad ute. Men inga blommor hade frysit, men det var tjock is på bilrutan. Hua hua. Snart får man hoppa i snödrivorna igen.  Nä, nu måste jag nog ut på gräsmattan en sväng tror jag. Vi höres.


 Å, fasen va gott med iskallt vatten när man sprungit i skogen.


 Va´mysigt de´ä´å´åka båt, Vill åka varje da´.


 Kom igen då, Husse. Ja´vill ta en tur på sjön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0