SVAMP & SVAMP & SVAMP....

Börjar med att berätta hur det var igår. Jo, Toravovven sov ju hos mig. Vi var faktiskt trött hela lördagen. Lekte lite, sov, åt mat, sov, sov, åt mat igen. På eftermiddagen piggnade vi på oss lite så vi busade. När klockan var sex kom Toras husse och hämtade henne. Inget kul de´. Jag blev lite lessen ja´. Men när klockan var halv nio knoppade jag in igen.

Vaknade kl halv elva idag, Matte trodde jag skulle sova hela dagen. Så började Matte och Husse plocka och dona, då förstod jag att nu blir det bilåka igen. Fasen åsså, va ska man gömma sig. Går int. Husse lurade på mig kopplet så han fick in mig i bilen. Typiskt att dom jämt ska bestämma. Efter en stund sa Matte, vi ska åka till stugan och gå ut i skogen. Jipppppiiii, då blev jag glad. När vi kom fram till stugan började Matte att plocka svamp medans Husse eldade i spisen. Så drog vi ut i skogen längs sjön, och dom plockade två hinkar svamp, när dom hade rensat klart blev det 23 liter. Bra va? Jag sprang och skuttade i skogen tills jag blev så trött och lade mig att vila en stund. När vi sedan kom till stugan var det fika och mackor. Jag åt 2½ hårdmacka. Gott de. Sedan blev det bad igen, de´va rolit de´. Sedan skulle vi hem, men då smet jag iväg ner i båten igen, för jag vill int åka hem. Matte klev i båten och lyfte upp mig till Husse. Matte stark hon. Men då hände nåt. Jag hörde röster vid grannen. Matte och jag gick dit. Då var det några där som hade en jätteliten voffs, den var mindre än en katt, fast den var 1 år. Han var jättesnäll, pussade mig på nosen, kramades och slickade mig i öronen. Ja, han var faktiskt gullig och snäll. Vi skulle träffas fler gånger.


 Kolla va´Matte har plockat.


 Matte, Husse och jag tar en liten paus.


 Jag ute i vattnet och balanserar på några stenar. Typiskt att det skulle börja regna åsså.


 Jag ligger och lurar lite i skogen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0