JAPP...... ÄNTLIGEN..................

så har min moffa kommit hem till mig/oss. Ja´bidde så gla´, att jag sprang och hämtade mitt gnagben och gav moffa de´. Han bidde nog åsså gla´. Men när moffa tappade gnagbenet, så tog jag det och gav till taxikillen som kom hem med moffa. Han tyckte jag var SSSÅÅÅÅÅÅ snäll och fin. Han frågade matte om han fick ta frun med sig hit nån da´och hälsa på mig, å´de får han ju, för han va så snäll, jag fick pussa han i HELA ansiktet. De ni. Moffa hade tre önskningar på sjukhuset.......hem till mormor, sitta framför brasan i värmen och så få sitta ute vid garageväggen i solen och fika. Sen sa han " å till ZIIRI förstås. Han hade längtat så mycket efter mig, och han önskade att jag kunde få komma in till sjukhuset och ligga med han i sängen. Men det gick ju förstås inte. Å vet ni, nu får jag ha matte hemma VARJE kväll, för vi har fått avlastning varje kväll. Skönt för matte de´. Så har min Toravovve varit här och hälsat på mig idag en stund, å så var hon här i fredags kväll. Åsså kommer hon på tisdag. Då ska jag busa med henne. Hon var lite trög idag, men det kanske var för att det regnade så mycket. Hon vill bara vara inne med min matte och tigga godis i fickan. Matte har alltid nån liten godis i vänstra fickan hon. De´vet vi. Hon luras ibland och säger att de´är slut, men vi har bra lukt vi, Tora och ja`. Oss lurar hon int.
Idag är det som sagt inte roligt väder, det regnar och blåser. Matte vill ha sol nu, för hon har sått 5 sorters tomatplant och Flitiga Lisa blommor, och dom vill ju vara i växthuset i sol och värme. Hoppas d blir fint i veckan.
Nu ska jag ta och vila lite, är ganska trötter.  Vi höres.


Så här dyngtrötter var jag igår kväll när matte skulle lägga sig, men hon fick plats åsså.


 Skaplig humla matte och jag såg i krokuslandet. Sedan flög den iväg. Kolla va gul den är på huvudet av krokusmjölet.


Kommentarer
Postat av: Agge

Vem vet jag kanske dyker upp på cykel hos dig nån gång. Men vill att det ska bli lite varmare först.

2011-04-13 @ 17:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0