REGN OCH REGN.......

Ja idag har det varit en skittråkig dag. Bara regn och regn. Bra det säger matte, för hon vill ha lite vattning. OK då... Så idag har jag bara legat i mattes säng och sovit. Men i onsdags så drog vi till stugan. Fasen va glad jag blir när jag kommer dit. Springer runt runt. Hoppar och skuttar i skogen. Ner till båten, ut i skogen igen och igen. Vi gick ut en sväng och plockade lite gulingar ( kantareller ). Men det blev bara sex liter den här gången. Matte var lite klen, så hon orkade inte gå så mycket. Vi drog istället ut på sjön och fiskade abborre. Solen sken och det var så mysigt.  Matte hade fixat till lite mackor åsså. När vi kom tillbaka till stugan så rensade matte och husse svampen och abborrarna. Sedan blev det mat. Och vet ni, matte fick sin första fästing på sig idag i skogen.  Gissa var den satt......jo på utsidan av vänstra tutten, haha. Hon tog fästingklon, å jädrar va den hade bitit sig fast. Sedan hittade vi flera på mig åsså. Skitäckliga saker. Igår när matte hade badat i poolen, så skulle hon ner i källaren och slå på strömmen till reningsverket, och vad hände......jo, hon halkade ( barfota, blöt ) på första stentrappan och hasade ner på fjärde. Hon tappade andan genast för det blev sån smäll. Matte säger  tur att man har lite hull som tog emot. Hihi. Gissa om hon är svart , blå och röd på vänstra skinkan. Tur att hon inte slog ryggen och huvudet. Armen fick en liten smäll. Så nu har hon svårt att sitta och svårt att komma ur sängen. Jaja, nog om det. I morgon vill jag ha lite finare väder. Få se om jag får åka till stugan nästa vecka igen, det skulle vara mysigt de´.
Nu ska vi snart sova, ovanligt tidigt, men matte tycker de´.  Nattinatti. Kommer några bilder från stugan.


Trötter efter svampplockningen.


Kolla, en till liten Ziirigumma. Konstigt va´.


Jag ville bada med fåglarna ja´, men dom bara simmade bort. Matte matade dom med hårt bröd. Jag passade åsså på att ta för mig lite. Göttgött va´de´.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0