OJ, VA`ROLIGT JA` HA` HAFT.

Ja, ni vet ju att Tora vovven kom till mig i går eftermiddag, å fasen va´ja´bidde gla´. Vi busade och sprang i snöhögen tills vi var så trötter i småtassarna. Då gick vi in och busade lite innan vi fick mat. Vet ni, när Tora är här så äter hon min mat och jag äter hennes, kul dä`. Efter maten tog vi en prommis med husse och matte, vi var ute en timme och gick, sedan var vi så trött, så vi måste sova en stund.  När vi vaknade gick vi till mormor och morfar och eldade i öppna spisen. Sedan var vi ute och sprang i snöhögen igen innan det var dags att sova.  Tora ville ligga nere hon i min korg, men jag, ja´måste ju ligga med matte ja´, annars kan hon int sova. Vi sov hela natten, och vaknade kl halv nio. Då var det piss dags, jädrar i mig så skönt de´va´. 

Idag har vi varit ute nästan hela förmiddagen och lekt på snöhögen. Vi har haft dragkamp med en strumpa som matte har lagt en boll i. De ä så kul när Tora och jag leker, för hon är så snäll. Jag gillar att gosa med henne. Så fick vi komma in och äta mat, å då hade Tora så bråttom att hon int hann att tugga, så hon kräktes upp maten, de va´inte kul de. ´Så gick vi in till mormor och morfar och fikade innan vi skulle ta långprommissen, men då kom Toras matte och hämtade Tora, Jag blev lite lessen då ja, men husse och jag gick istället, men varit roligare om Tora varit med. Under tiden passade matte på att hänga ut tvätt och dammsuga hela huset. Hon passar på när jag är ute, för jag vill bara ligga framför dammsugaren och bli dammsugen, de ä´så skönt de. Jag har sovit hela eftermiddagen ja´, för det blir int så mycket sova när man har kompis här, och nu är jag trötter igen, så ni får ha nattinatti redan.


 Tora, kom och ta mig då........


Ja, jag kommer nu, säger Tora...


Bus uppe på snöhögen..




Dragkamp............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0