TRÅKIGT IGEN.................

Ja, nu är det lika tråkigt igen, jag som var så glad några dagar. I går var matte och jag hos mormor och moffa mest hela dagen. Jag ville inte vara ute, för det var så hård, kall blåst. Men min moffa var så dålig, att han fick åka tut tut bil in till sjukhuset igen. Inte kul. Tur att dom som kör tut tut bilen är snäll. Dom klappar mig och pratar med mig. Moffa är ju int bra i lunginflammationen än, så hade han så ont i hjärtat. Han blir nog kvar där några dagar.  Jag vill att han ska vara hemma här med oss ja´. Det är så tomt nu. Så är ju mormor ensam. Men matte och jag är hos henne vi. Min matte är inte heller bra i hostan än, men idag sa hon att det får bära eller brista, idag SKA jag ut, sa hon. Å så bidde det. Vi satt i en varsin solstol, och det var så skönt. Hoppas det blir fint väder i mörra åsså, så jag får lite sällskap ute. I dag när vi satt ute, passade matte på att pilla lite i mina öron, å de´ä´så skönt. Så klippte hon bort lite hår mellan mina trampdynor och borstade hela mig. Men vet ni va´hon glömde.....hon skulle borsta mina tandar, men så glömde hon de´. Ja´sa inget ja´heller. Smart va´. Nu är det sovdags . Nattinatti. Höres.


 Nu ska jag snart krypa ner till matte. Hon har en skön säng hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0