VOFFS VOFFS PÅ ER........

Ja, ska skriva ner några rader innan matte och jag ska sussa. Husse är i stugan, han åkte dit i går och kommer hem i morgon. Syns att inte matte och jag kunde följa med. Vi måste ju vara hemma och passa mormor och morfar vi. Den här veckan har matte haft det jobbigt. Hon är lite dålig och är helt slut. Men vi har ialla fall varit ute på långprommissar vi. Så var min Tora vovve hit en dag, å fasen va´vi hade kul. Vi busade och pussades. Så när hon åkte hem somnade jag på en gång. Jag hade jättemycket spring i benen när jag sov, sa matte. En dag hjälpte jag matte att kratta lite löv, men jag tyckte det var roligast att springa och busa i högen med löv ja´. Åssa har vi gjort pumpa ljus som vi tänt på kvällarna, mysigt de´. Å vet ni va´matte sa nyss... jo att vi kanske ska åka till stugan på tisdag och springa i skogen, för matte har fått avlastning då, bra va?  Nä, nu ska jag pussa matte på pannan lite så kanske hon blir bra i huvudet. Natti natti på er.


Så här fina lyktor gjorde matte av pumpor som hon sådde frön i somras.  Läckert va´...


Här har vi tagit lite paus i lövkrattningen.


Här har jag lite Helloween bus för mig själv i min korg.


Nu lite mys och vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0