HEJ IGEN PÅ ER..............

Ja som vanligt är det dåligt med skrivande nu för tiden, som ni märkt. Men jag skyller på matte ja´. Hon har ju aldrig tid att sitta vid datorn nu, så då blir det så här. Ikväll har hon varit borta på spelmans stämma ( va de´nu ä´fö´nåt ) igen, och då är hon glad när hon kommer hem, och då går det bra att skriva. Konstigt va´. Annars så sitter hon mest och stickar på kvällar och nätter. I går morse kl halv sju så tvingade hon in mig i bilen, för vi skulle till Gävle och lämna den på nån konstig verkstad, där det luktade bläää. Inte nog med det när vi skulle därifrån så tvingade hon in mig i husses bil, å de gillar inte ja´. Satt i mattes knä ( husse körde ) hela tiden och mådde pyton. Fy fasen,  sedan skulle matte till Sandviken, men då var hon snäll och jag fick vara hemma. Å vet ni idag då. Då skulle ju mattes bil hämtas, å ja´ville vara hemma då, så jag var ute under tiden. Typiskt att det skulle börja regna, så jag gick in på altan och väntade. Så kom hon hem, UTAN bil. Verkstadsgubbarna hade besikta den, och den gick igenom, vet inte va de betyder heller,  men när verkstads gubbarna körde in till verkstaden igen, så pajade nåt med bromsarna, konstigt sa matte att den gick igenom besiktningen. Så nu är matte utan bil igen, JIIIIPPPIII, ingen gladare än jag. Husse kanske ska dra till stugan på lördag och vara där några dagar och han sa att jag kunde ju vara med han där, men då sa matte " aldrig i livet ", Ziiri måste vara hemma hos mig, annars kan jag inte sova. Jag brukar ju ligga med matte varje kväll jag. Hon tycker det är så mysigt så, å det tycker jag å´, så de så. Så vi får hoppas att det blir bättre väder nu i helgen, så matte och jag kan vara ute lite och gräva i landen, då lovar jag att hjälpa henne. Jag är ganska duktig på det, men ibland säger matte " nej " fattar inte varför, de´går ju fortare då. Jag brukar gräva ner mina leksaker ibland, åsså gräver jag upp dom en annan dag och går in och visar matte. Tror ni hon blir gla´då? Nejnej, men lite jord på golvet, spelar roll då. Bara att ta fram dammsugaren, och det gillar jag. Det är så skönt när matte dammsuger mig, jag brukar ligga på rygg då.  Konstig så där ja´.  Nu är matte trötter, så det är bäst att vi hoppar i säng. Nattinatti på er. 

                                        Här sitter jag och väntar på att matte ska komma hem. 


Kolla, de´å´sånt här matte sitter och stickar på kvällarna. Konstigt alltså, hon håller ju inte på Brynäs. Hon gillar Leksand.


Kommentarer
Postat av: Fajer

HaHa, vilken matte du har. =)

Min husse håller på Malmö han... det är nog lite synd om han nu..

du skulle höra som han skriker o har sig när det är hocke på tv, här.. Det är så jag hoppar högt ibland..

Matte hon skiter i vilket lag som vinner hon.. =)

Men hennes barnbarn håller på Mora, o det är nog lite synd om dom nu oxå.

Ja, tur att man inte bryr sig om sånt.

Ha det så gott Ziiri

2012-04-28 @ 23:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0