PÅSKEN SNART SLUT...

och jag har inte lagt ut nåt påskkort till er, men det beror på att matte inte orkat fixa så mycket, för hon har varit så dålig och inte orkat nåt. Vi skulle ju ha lite mysigt här på påskafton, men det sket sig, för matte låg nästan hela dagen. Men Carola, Håkan, Sanna, Agnes, Nils och lilla Lisa kom, och det var ju tur för påskharen hade ju varit hit på natten och gömt påskägg. Lisa och jag hittade vårat på verandan till gäststugan, och dom andra hittade sina i äppelträden. Kul va. Så spelade vi fotboll, men det var så kallt så vi gick in till matte istället. Vi busade lite vi. När alla dragit iväg hem, så hoppade matte och jag ner i säng och myste. Jag var åsså lite trötter. Blir så när barnen är här hos mig. Så har Toravovven varit här och busat åsså, å när hon åker hem blir jag alltid dyngtrötter så jag orkar inte flytta på mig i sängen när matte ska lägga sig, så hon får rulla iväg mig på sidan. Få se om Carola Håkan och barnen kommer till oss i morgon, om matte orkar. Mommo och moffa är ju åsså dålig, inte nå kul de. De är jobbigt nu. Så vill jag att det ska bli fint väder med sol och inget blåsväder. Nu vill matte lägga sig och gosa med mig igen. Så det får bli så. Nattinatti på er.  Jag har ialla fall fått många påskpussar.


Så här såg det ut sist Tora var hos mig.


Lilla Lisa, påskgumma.


Här är det Sanna och jag som pussas. Jag gillar Sanna ja´. Hon är SÅÅÅ snäll.


Syskonen Nils, Agnes och Sanna efter avslutad fotbollsmatch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0