ÄNTLIGEN LITE SOL OCH VARMT...

Den här helgen har det varit mycket...Började med att matte stressade hela fredagen, fattade då att det var nåt på G. Så kom carola och Agnes och skulle vara med mig på kvällen och natten. Aha, då skulle matte och husse iväg... Dom skulle till stugan, UTAN lilla mig. Fy va´ jag tycker att dom var dumma, jag gillar ju att vara i stugan jag. Men det skulle vara fisketävling på lördag fm, å då ville inte matte att jag skulle vara där, det är så mycket farliga krokar och sånt, va de nu ä fö nåt. Bara prat tror jag. jag blev ialla fall lite lessen ja´. Men dom drog. Gilla ju Carola och Agnes. Dom gick en prommis med mig.
Så här såg jag ut när dom drog iväg.
Ja, men allt blev bra, jag sov skönt med Agnes.
På lördagsförmiddagen kom matte hem, glad hon, för hon vann damklassen i fiske IGEN. Dutti hon.
 
 
 
 
 
 
Sedan drog matte och jag iväg till stugan, då fick jag en ny kompis som hette Freja, hon var bara lite arg och morrade, men hon var snäll ändå.  Så tyckte husse att vi skulle ut på sjön en sväng, men jag tyckte inte det var kul, ville bara sitta i knä på matte. Husse körde på en sten förra året, så det bara pangade till och jag blev rädd. Förr ÄLSKADE jag att åka båt, inte nu.
På kvällen var det fest för alla som var med på fisketävlingen, vi var ca 40 st sa matte. Det var kul för alla barn ville leka med mig.
 
 
 
Min kompis freja
Senare på kvällen smet jag hem och lade mig på verandan och väntade på matte, jag blev så trötter. Då kom matte till mig och vi hoppade i säng.
på söndag morgon stod matte på bryggan och metade lite och jag låg i en stol och vilade.
Så vaknade husse och vi skulle ut på sjön igen, fasen va besviken jag blev. Matte och jag hade ju så mysigt. Men vi drog ut på sjön, men uscha va de´blåste. Dom drog upp ca 10 abborrar,  men då började jag att klättra på matte och ville bara sitta i knä, och det blev ju int så bra de´. Så äntligen så åkte vi hemåt. Då hoppade jag ur båten med en jädrans fart.  Efter en stund gick vi ut i skogen istället och plockade svamp, och då fick jag springa och skutta hur jag ville, matte sa att jag såg ut som ett rådjur, konstigt va´. Jag har ju inga såna där på huvudet som dom har. Dom fick ihop ca 9 liter gulingar, men vi måste hem för det var 1000000000000 med myggor. Va jobbig dom var. När vi kom hem så borstade matte av mig flera äckliga fästingar. Sedan blev det mat å disk å städ. Då fattade jag att det var hemgång. Jag stack ut ja´.  Sedan blev det hemgång. Jag ville inte så matte fick bära mig halva vägen till bilen, jag väger bara 23 kilo, men matte sa att jag vägde minst 40, typiskt hon att dra i. Men dom får skylla sig själv när dom måste hem. Sedan fick matte släpa mig, och putta på mig i baken, men då lade jag mig ner eller tog högra tassen och tryckte ned kopplet med, bra, för då kan man inte gå. Va jobbig dom stora tvåbenta kan va´. Dom ska jämt bestämma. Visst då?
 
Gör så här om ni inte vill gå, bra knep. Jag gör så när jag inte vill gå ut med husse åsså ibland, för jag vill vara hemma med matte. Jag är ju en mammis jag, men det vet ni ju redan. Mammgris säger husse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0