ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ,,, vilken helg jag haft.

Hej igen, ja, ska försöka skriva ner lite om min helg. Var som sagt i stugan. Åkte dit i fredags och kom hem i går kväll. men tusan i mig så dyngtrött jag var.
I fredags drog vi till stugan, kanonfint väder på kvällen. vi satt ute vid sjön och grillade. Det var så mysigt. Jag gick och bökade vid strandkanten och röjde lite kvist och stubbar, så matte kallade mig för skogsarbetaren. Haha, ja hon är rolig hon, min matte. Men så blev det mygg så in i baljan, så vi drog in vid tiotiden. Då somnade jag i min gosiga korg och matte lade en filt över mig, jag var lite blöt eftersom jag varit i vattnet. Sov hela natten tills husse väckte oss kl åtta. Jag glömde tala om att vi tog en båttur åsså i solnedgången.

Vaknade kl åtta att det SPÖREGNADE, fy fasen, Matte drog filten över mig igen och jag sov vidare. Men matte som ÄLSKAR att fiska stod på bryggan nästan hela dagen och metade. Ja hon lyckades dra upp 49 st fiskar, och så fick hon 3 braxar som jag tyckte såg äcklig och slemmig ut. Uscha. På kvällen sken det upp och blev kanonväder. Vi satt på bryggan och åt mat och kollade på det jättefina solnedgången. se´n var det dax för lilla mig att sova. Ändå tröttare i kväll.

Söndag drog vi ut och metade tidigt. Var på sjön hela dagen, men jag vet inte så mycket för jag sov nästan hela tiden. Tur att matte tog parasollet med. Dom fikade och smaskade i båten och jag vet inget. Jag snarkade sa matte. Jaa, men det gör husse åsså, så det så. Sedan bar det av till skogen med matte. Vi plockade blåbär, mumsmums.  Sedan mat på bryggan igen. Innan vi skulle hem sa matte " ska vi bada lite kanske " Jag blev lite glad men ändå inte, d et är ju faktiskt skönt och lite kul. Jag gick i före matte ja´, Sedan gick vi i flera gånger, så sprang vi i till slut. Då kom hon med nåt konstigt som det blev vitt i vattnet av, jag blev nästan rädd, men det var inget farligt, schampoo sa matte att det hette. Okej. Fin blev jag och luktade gott.

Vi kom hem i åtta tiden och efter en timme sov jag och vaknade sju i morse, men nu ska jag sova en stund igen. SJÖN SUGER. Ska kanske dra till stugan igen i kväll med husse och sova över, Kanske sa jag. Matte kanske inte kan sova utan mig, man vet inte. Jag har ju bara varit borta en natt från matte, och då kunde hon inte sova. Vi måste nog träna. Men jag vill nog vara hemma jag. Får se.  Lägger in några bilder igen.
Slaskiga pussar. 

Kommentarer
Postat av: Beckychu

Vilken härlig solnedgång! :)

2009-09-06 @ 13:41:14
URL: http://beckychu.blogg.se/
Postat av: Marina

Åh, där skulle jag vilja grilla korv och titta på solnedgången. Så vackert det var där.

KRAM

2009-09-16 @ 16:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0