GOD FORTSÄTTNING......

JAAAA, vilken helg. Har haft skitaroligt. Men fasen så trött man kan bli.  Började med kvällen före julafton. Jag låg och sov efter att matte och jag varit ute minst en timme och lekte i snön. Blev så trött så jag gick raka vägen upp i mattes säng och somnade bums. Vaknade efter en stund av att matte ropade på mig att jag hade främmande, och vet ni........... Min Tora vovve kom. Å jippi va roligt vi hade i snön. Sprang och hoppade och skuttade över en timme igen, sedan in till matte och så fick vi lite gottigott, ut igen och lekte till Tora skulle åka hem.  Så kom Diddi och hälsade på, men jag somnade av och sov till husse kom och väckte mig halv tio på julaftonsmorgonen. Det var mindre kul, var så trött efter allt spring. Så säger han att vi ska åka bil till forsbacka. ÅÅÅÅ fy då,  jag gillar inte bilen jag. Då sprang jag in till mormor och morfar, men tror på sjutton att husse kommer efter och hämtar mig fast jag gömde mig under bordet i rummet och sedan kröp bakom morfar i rullstolen.  OJOJOJ, måste man åka bil, å på självaste julafton.  Väl i bilen så går det ju bra. När vi kom fram till Forsbacka så luktade det Tora ute i snön, då blev jag glad igen.  Så in till Tora. Då blev det cirkus igen. Vi låg och busade från kl tio till vi åkte hem kl tolv.  Så var ju mina tvåbenta småttingar där åsså, alla tre. Ja, vilken dag. Sedan hem till mormor och morfar på fika. Småbarnen och deras föräldrar var åsså med. Jag fick en julklapp i förväg. Det var ett stort vitt gnagben. Sedan sov jag en stund innan det blev en massa god mat, ja matte gjorde en egen liten tallrik med go mat till mig. Diddi kom och åt med oss. Efter maten fick jag mera julklappar, bl.a en pipboll som jag ville ha. Jag somnade sedan som en stock, tror kl var halv nio och sov till halv nio i morse. Nu har jag varit ute och lekt i snön, det var skönt idag. Matte säger att det är noll grader, va nu det betyder.  Nu ska jag sove en stund igen och får se va som händer sedan idag då.  Ha´de´bra.  Lägger ut nån bild från igår åsså.

Kul att leka med bollen i snö.






Ja, så här trötter blir man efter en jobbig men rolig julafton. Skönt att få sussa lite. ( med tomteluvan på )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0