GOD JUL.................

Hej, nu har jag inte skrivit sn lucia, men jag ligger mest och sover på dagarna, för det är så kallt ute. Fryser om småfossingarna.  I går var jag med matte inne hos mormor och morfar och hjälpte till att städa. Tur det, för mormor hade gjort julskinka, ååååå fasingen va gott de´va´. Gick till morfar flera gången och pussade på han, och då får jag mera, smart va´. I dag ska matte och jag ta en långprommis, det blir skönt.   Sedan får jag väl hjälpa matte med det sista julstöket. I morgon förmiddag ska jag få åka till min Toravovve på grötfrulle. Det ska bli spännande. Sedan på eftermiddagen blir det nog massa folk här, och om det inte blir för kallt blir det en långpromenad till min Noravovve. Hon har ju fyllt 9 år och jag har inte grattat henne än, men hon får en kombinerad födelsedag / julklapp, fiffigt de´. Själv har jag önskat mig ett stort märgben och lite leksaker. En ny pipboll får jag nog, för jag hörde att det pep i mattes garderob när hon var där en dag. Jag kände igen ljudet. Nu ska jag sussa en stund medans matte ska duscha. Men God Jul på er alla som läser min blogg, men jag vill ha mera kommentarer, matte tycker de är kul hon.  Ska förresten pussa på henne lite nu åsså. hej så länge.







GOD JUL............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0