Händelserika dagar

Voffs, i går var det en dag fylld av spännande saker. Först var husse och jag ut på en prommis, sedan hjälpte jag matte som vanligt i landen och växthuset. Fikade ute med mormor och morfar, sedan drog vi iväg till Rörberg på hundkurs. Det gick bra att åka dumbil, jag gjorde inget motstånd när matte lyfte i mig, ingen ide´, för jag måste ju åka. ( det är ganska mysigt faktiskt, men säg det inte till matte ).  På kursen gick det bra, fast matte var sömnlös i natt för hon visste att Magda skulle släppa lös mig, å då var matte jätteorolig att jag skulle sticka åt ett annat håll, men de´gör inte jag. Jag rusade direkt till matte och pussade på henne, ( det var ju jag som blev orolig när matte stack ifrån mig ).  Sedan var vi hem till Magda och fikade och hade lite teori och så, å då låg jag alldeles snällt ensam i bilen, de´ni, de trodde ni inte om mig, va.  På hemväg stannade vi till hos Carola, och  vet ni... där var lilla Elas. Å jädrar i mig va vi busade runt, å jag som var alldeles trött före.
Väl hemma så tog vi och grillade lite , de va´smaskens de´. Men sedan var det gonatt. Då sa matte...lilla gumman, ska du å ja´ sova i gäststugan i natt.   Å så blev det. Vi somnade i sängen bredvid varandra  kl halv tio, och sov till halv åtta då husse kom och väckte oss.


I dag har jag som vanligt varit ute hela dagen. Leker, springer runt, busar, hjälper matte o.s.v.  Å kan ni tänka vem som kommer och vill leka med mig... Jo Wilma, jipppppi, va kul vi hade. Hon tog mitt vita tuggben igen, å va kul hon hade. Jag tycker inte om vita tuggben, men när Wilma gick hem så gnagde jag jättelänge på det, men sedan sov jag över en timme. Blev lite trött efter allt spring. Somnade i min solstol, skönt de´.  Ikväll fick jag äta stekt lax med husse och matte, för jag är inte så matglad nu för tillfället, så då tyckte matte att jag skulle få nåt gott.  Bra va´. I kväll ska vi sova i gäststugan igen.  

godnatt allihopa, sov skönt.   de´ska jag med matte.

Vi lägger in kort från dagen senare, det funkar inte med bredbandet nu igen. Matte blir sur på datorn, snart åker den ut säger hon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0