LYCKLIG

Hej, måste skriva några rader och berätta. Det gick jättebra i Rörbergsskogen, jag var duktig. Lilla Lova och hennes matte åkte med oss. Lova var åsså duktig.När jag kom hem så var jag jättetrötter, låg mest ute och sov. I fredags fick jag vara hos mormor och morfar en stund, för matte var borta i Säljsjön med massa tanter, och husse skulle iväg till stan och köpa virke. Sedan drog matte iväg igen till stan och måste handla, men jag fick inget den här gången, kollade igenom alla kassar, men nej nej nej, bara människomat.  Men så i lördags hände det saker... Wilma kom en stund, men måste hem genast, för det började låta illa uppe i himlen, å då blev jag lite rädd, åska hette det sa matte. Det lät inte nå kul, så jag gick in på soffan och kröp ihop och ville inte gå ut, man vet aldrig va som kan hända.
Åsså blev det äntligen söndag. TORAAAAA kom. Matte var till Rålle och hämtade henne kl nio på morgonen, och hon var kvar till åtta på kvällen, å jädrar i mig vilket ös det var. Vi hade kul hela tiden, vi åt tillsammans, drack vatten tillsammans, sov bredvid varandra, busade och hade skoj. Inte roligt när hon måste åka hem, för matte sa att hon fick sova kvar om hon ville. Men det blev inte så. Hon kommer nog hit nästa helg igen, hoppas. Matte knäppte ju massa kort igen, men det funkar ju inte att lägga in dom på den här datorn, Lägger in några vid ett senare tillfälle. I går och idag har jag mest legat ute i skuggan och sovit. Kommer efter sen i söndags.  I dag har jag sprungit lite under vattenspridaren, och så har husse och matte fyllt poolen, så jag har redan hunnit känna efter med småtassarna, men huuuu va kallt det var. Hoppas det blir varmare sedan så man får prova på.
 Nattinatti allihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0