Jag gillar Mattes fina blommor, ja´.

Hej, ska skriva och berätta om min sista April och första Maj. Började med att jag sov länge, sedan ut och sprungit och lekt. Fikade med mornor och morfar. Matte var inne hela fm. och fixade med mat och sånt. Matte trodde att jag skulle bli rädd för raketer, men det blev jag inte, hörde knappt några. Vi satt ute på altan och åt potatisgratäng, flintastek och sallad, Gött de´. Jag fick åsså smaska lite. Senare gick vi in till mormor och morfar och  dom  tvåbenta spelade lita kort. Men jag föredrog att lägga mig att sova.

Idag söndag har jag åsså varit ute och lekt. Hjälpt matte lite att städa i gäststugan bl.a.Så var det så varmt att jag har lekat ute i skuggan och sovit. Efter maten drog matte och jag iväg  i bilen ( inte farligt ) till carola.  det var lite tomt, för Rut hade nyss flyttat. Å vet ni va´......jag fick en massa leksaker efter  Rut, då blev jag så glad, och så har matte köpt en flytväst åt mig. Bra när vi ska ut och åka med båten, säger matte. Jag kanske inte tycker om att åka, man vet inte så noga än. När vi var hos Carola så var vi ut med bäbisLisa på prommis. Jag fick gå med Carola ja´. skitakul. Var dutti ja, sa hon. När matte och jag kom hem kl åtta var jag ute över en timme och lekte med nya sakerna efter Rut. Men det blev ju så mörkt så matte sa att vi skulle in och sussa. Matte är ju så trötter hon. I mörra ska jag på kurs igen, och det blir nog bra de´. Hoppas,, håll tassarna för mig.


Kommentarer
Postat av: carola

åh så fina kort på dig gumman..

Du har blivit så duktig,,nu när Rut är borta kan du ju bo hos oss om matte ska bort..



Om du saknar Rut kan du kika in på hennes sida hon får dela med sin kille

http://lillemannen.zoomin.se



hoppas det går bra på kursen idag..puss

2009-05-02 @ 11:44:16
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0