KALAS, KALAS.

Voffs på er, ja nu har jag mycket att berätta, morfar fyller ju 90 år imörra, ( måndag ) men det började med fest i går på lördag. det var så kul för det ramlade in massa tvåbenta saker hela dagen, kuligaste är ju när dom där små kommer, för då får jag pussas lite med dom. Vi satt ute på våran altan en stund innan vi gick in till morfar och mormor. Där bjöds det på massa smörgåstårta och annat gott, men jag hade ätit mat jag, faktiskt. Matte har börjat tvinga i mig mat och det är ju lite gott ialla fall. Jag tror det var nitton stycken som var där, och dom surrade och skrattade hela kvällen, undrar va´dom skrattade åt tro?  Ä... skit samma för jag blev ju lite trött jag så jag somnade.

Trötter på söndag, jag sov till nio, för då sa matte att jag måste vakna. Okey då tänkte jag, då fick jag frukost. Sedan var jag med matte i växthuset och då snodde jag två tomater, men det gjorde inget sa matte, snäll hon.
sedan kom det en bil men fem stycken stora tvåbenta, och sist en liten vit söt sak med fyra ben, å jädrar i mig va´gla´ja´bidde. Det var en liten govoffs som var fyra år och hette Tilde, å vet ni, hon hade fått bäbisvalpar för ett tag se´n, dom var nog pluttesöt dom. Vi hade faktiskt kul vi, hon bodde långt borta, i Stugun i Jämtland. Hon hade åkt bil sssååååå långt. Det skulle inte jag vilja göra, fy då för bilar. Men tur att hon ville då. Matte knäppte faktiskt många kort på oss, men vi hade svårt att vara stilla. När dom åkte hem blev jag trötter igen och sov några timmar ute på trädgårdssoffan. Skönt de´. Ja, morfar blev riktigt mycket grattad han, nitton pers i går och idag blev det fjorton tror jag, ändå har han inte fyllt än. Kanske ska husse, matte och jag åka till stugan i mörrakväll och vara kvar till torsdag, få se. Då ska vi plocka gula svampar och röda bär i skogen, och så ÅKA BÅT, som är så kul.Nä, nu måste jag nog sussa lite om jag ska orka gratta morfar igen i morgon.  Ha´de´bra.  Puss puss.

Tilde och jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0