Hej på er.............

Skriver några rader nu, för jag ska lägga mig och sova redan. Ska upp jättetidigt i mörra, för Matte och Husse har hittat på nåt tokigt.  Dom ska åka ifrån mig HELA dagen, de´ni, int nå snällt de´.  Men Kl 6 i morgon bitti ( så tidigt har jag aldrig vaknat ) ska vi åka bil till Mormors barnbarn Lotta ( tycker om hon ja´) och hon ska vara hundvakt till mig, bara jag inte får för mig att smita hem igen, för det är ju farligt med alla dumma bilar som kör så fort. men jag och Lotta ska ta en promenad hem till mig senare på dagen, det blir kul de´.Jag gillar att gå ut och gå med koppel.  Vet ni va´Matte och Husse ska gö´då?       Dom ska åka BÅT, som jag älskar, men dom ska åka buss först och det gillar ju int ja. Eckerö tror jag det heter dit dom ska, va de´ska va bra för.  Så kommer dom int hem förrän halv sex.  Jag tycker det 'är töntigt att åka så långt, när dom har 2 egna båtar, och en smal båt som heter kanot. Haha, Matte törst ju int sitta i en sån. Hoppas Lotta och jag får kul, och kanske Lottas storasyster med bäbis kommer. Då kan dom ju bada i poolen. Smart va´.  Så har jag ju Mormor och Morfar och springa in och hälsa på.  Så är det två tjejen som är här som avlastning, och dom gillar jag.  Förresten i går drog ju Matte och jag iväg i dumbilen och skulle klippa mina klor, men tji fick vi IGEN, typiskt, för hon som klipper var ledig. Så drog vi till Zoo mitt emot oss, men där måste vi beställa tid. Matte blev lite sur, så vi åkte hem och hon klippte klorna på mina baktassar, och det blev så bra.  men hon vågade inte fram.   Nä, nu är det bäst att jag slutar så jag får sussa, hoppas inte Matte är uppe halva natten bara.  Det blev många rader de´här.  
Puss och kram.


 Så här kommer jag att ligga och längta efter MIN MATTE......


 eller så här, på Mormors kudde...................................


 eller så blir jag så här trötter, och somnar en stund i fotöljen, då går ju tiden fortare.
Jag kommer inte att släppa Matte ur sikte på hela kvällen när hon kommit hem. SÅ DE´SÅ.


Kommentarer
Postat av: mg

Du är då för söt, din lilla gobit. Hoppas det dick bra för dig när dom var borta.

2010-08-15 @ 18:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0