NU PIGG IGEN.....

Ja, nu har jag inte skrivit på några dagar, men jag har varit dålig. det började förra veckan, jag vaknade på natten och ville ut, och då kräktes jag på gräsmattan, sedan blev jag jättelös i magen. Det var som vatten. Det satt i flera dagar. Det var inte kul att äta, för jag fick ju springa ut efter en stund. Så blev jag konstig i högra bakbenet, blev liksom bortdomnad. Matte blev jätteorolig och kunde inte sova, hon gosade och pysslade om mig hon. Nu har jag varit bra i magen i två dagar. En dag så kom Fannyvovven hit till mig och hälsade på mig med hennes Matte. Då blev jag så glad. Hon är en liten vit vovve, och så är hon snäll. Hon var lika "mammig" som mig.  Kul va´.  Vet ni, på torsdag har matte fixat avlastning, så då ska vi nog dra till stugan. Matte och jag vill de. Vi vill ut och åka båt nu innan det blir för kallt. Så vill hon dra upp några abborrar, säger hon. Kanske vi kan kolla lingonskogen åsså. Men Matte säger att det finns stora bruna björnar i skogen. Dom är farlig säger hon. Men mina nallebjörnar är ju int nå farlig. Konstigt........ Nu ska vi sova så vi blir pigg i "mörra".
Natti på er.


 Så här gosigt bäddade Matte ner mig när jag var dålig. Tur de´, så jag blev pigg fortare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0