Regn igen då..... fy fasen va´tråkigt.

Sovit skönt med Matte hela natten, så vaknar jag och hör hur det spöregnar ute. Kröp in under täcket igen ja´.  Men igår var det jättefint, solen sken och matte badade i poolen flera gånger och jag låg i solstolen och kollade. Lite sugen blir jag att hoppa i, men jag är lite fegis. Så hjälpte jag Matte att klippa ner lite vissna blommor en dag, och vet ni va hon hittade?  Typiskt att hon skulle dit där jag gömt lite grejer, alltså grävt ner. Då tittade hon på mig och såg lite konstig ut, men hon sa bara " titta Ziiri va´Matte hittade i jorden" Konstigt tyckte ja´då.  Men Matte är snäll hon och sa att det int gjorde nåt.  Så jag gick in med ett stort jordigt hundben och lade det på altan, och jädrar i mig va mycket jord det blev där, men gjorde inget heller. Matte tog fram dammsugaren hon och sa, att det är ju det den är till för, att städa med. Men fasen åsså om det varit Husse som kommit in med jord på stövlarna, då ni. I dag ska väl Matte städa IGEN, och då blir jag lite glader, för hon brukar dammsuga mig åsså, de ä´så skönt så. Få se va´vi hitt på sen då. Nu ska jag sova vidare en stund. Vi höres.



Här är jag med Matte och Husse, kul va´,  hihihi

      
Mattes fina minitagetes..      Här, bland dom här blommorna gömmer jag mina grejer. Smart va´.

 

Kolla, va´många humlor. Dom ä´int så roliga dom.



Jag tycker bättre om fjärilar, dom brukar jag jaga.








 


Kommentarer
Postat av: Fajer

Här regnar det oxå idag o det är inte roligt att va ute då, man blir såå blöt i pälsen.. Det blir snabbt ut o kissa, in o skaka sig o busa eller lägga sig o nanna..

2010-08-24 @ 13:01:11
URL: http://tsjytsjy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0