Sommar och sol.....................

ja, det blev ju sommar igen, jättevarmt på dagarna.  Bara så ni vet så gick det jättebra att vara hemma hos Lotta när Matte och Husse åkte storbåt. Matte skjutsade mig till Lotta jättetidigt på morgonen, så när hon åkte ville jag följa med, så jag tänkte öppna dörren, men så hade dom stora tvåbenta låst dörren. Det gick så bra ändå. Lotta var ut med mig på promenad flera gånger, så fick jag sova i fotöljen, mysigt de´.  Hon sa att jag hade snarkat, då skämdes ja lite. Men jag va´ju trötter. När Matte och Husse och dom andra kom med bussen, så gick Lotta och jag och mötte dom. Jag blev så jädrans gla´när jag såg min Matte, så jag hoppade på henne och klöste på armen så det kom sånt där rött, blod sa dom. Men det gjorde inget, för Matte blev ju gla´hon åsså. Annars har det väl int hänt så mycket, jo Sanna kom till mig på fredagnatt. Hon har varit i Grekland fyra veckor, Ja, då blev jag så glad att jag sov med henne i sängen. Ja´fick de. Matte blev nog lite avis hon. Så idag kom Carola hit med tvillingarna. Jag rullade runt på gräsmattan, så gla´blev jag. Matte och barnen badade i poolen hela eftermiddagen nästan. Jag blev åsså sugen, men jag låg i solstolen och solade istället.  Nä, nu måste jag sova, säger Matte. Nattinatti då.


 De här är min Lotta och jag, hoppas jag får vara med henne flera gånger.


 Här ligger jag vid gäststugan och väntar på att Matte ska komma. Jag vill sova där ja´. Matte och jag brukar de´faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0