SORRY....

Det blev ingen stuga och båtåka för mig i lördags, jag som längtade, Matte åsså. Husse intog ryggläge istället och Matte blev int så glad. Så jag låg mest i min solstol jag. Typiskt att dom stora tvåbenta alltid ska bestämma.  Samma igår, låg väl mest och vilade.  Å vet ni va´Husse gjorde idag då...... jo, han drog iväg till stugan utan Matte och mig, inte snällt de´, men de gjorde inget, för vi gosade istället vi, så de så. Men nu i kväll blev jag glad ialla fall. Carola, Håkan, tvillingarna och lilla Lisa kom på cykel, å jädrar i mig vilket spring jag fick i småfossingarna, och barnen lekte med mig. Men sedan skulle dom bada i poolen, typiskt, och dom stänker ju så mycket.  Efter det blev det lite fika, och faktiskt att jag tog och smakade lite hallonkaka och kex, de ni. Jag brukar inte äta sånt jag, tycker de´är blä´. När dom skulle dra hemåt så började det att regna och det blev bara värre sen dom åkt. Undrar hur blöt dom blev då. I morgon ska jag åka bil säger Matte, för vi ska åka till en djuraffär och klippa mina klor. Matte kan, men hon törs int, är rädd att hon gör illa mig, lite fegis hon. Hon gjorde det förr och det gick så bra, jag låg så snällt så. Om hon klipper behöver man ju int åka bil. Men, bäst att följa med, får nog nå´gotta då.  Nu ska jag sova, är så trötter nu. Det är nog vädret säger Matte. 
Idag satt hon och kollade på lite kort från jag var en liten "bäbis" och nu ska ni få se några. En riktig gobit säger Matte.

 
Va´kallt de ä´om fossingarna.



 Här är jag 8 veckor.


Åh, va skönt med skinnfäll. 

Hemma hos Carola på finaste skinnfällen, don efter person.

Mysigt att hoppa omkring i nysnö. 

  Titt ut.

 Lite kvällsbus innan Matte och jag ska sova.

Natti natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0