Nytt År.......

Hej igen, ja nu är det över.... det dumma smällande. Annars var det en bra dag igår.  Först kom Carola och hade en liten tvåbent sak med sig. Då blev jag glad. Vi låg i mattes säng och gosade och jag fick pussa på henne så mycket jag ville, å det var inte lite pussar det . Hon heter Agnes och är 5 år.  Sedan tog matte och jag en prommis på eftermiddagen, men det var kallt. Så gick vi in till mormor och morfar klockan fem, och var kvar där till halv ett i natt.  Jag fick mycket skinka av mormor ja´, men det vet inte matte. Mormor å´ja´smög vi.  När klockan var nytt år, satt jag i mattes knä och kröp in i henne så mycket ja´bara kunde, för det lät så illa ute, men det gick bra.  Men jag vågade inte gå ut och slå en drill, så det fick vänta till idag klockan nio när jag vaknade, å då ni, man kunde tro att det skulle bli översvämmning här. men skönt va´de´. Sedan lekte matte och jag i snön och kasta boll och busa en hel timme, å fasen va kul de´ä´. Jag plöjer in i drivorna så det yr. Men nu ska jag värma fossingarna lite och sussa en stund i mattes sköna säng. Sedan ska vi ut och leka igen sa matte. Hon är gosig hon.  Höres sedan. Slaskiga pussar. Lägger in nåt kort som matte fotade idag igen, så har hon videofilmat på mig åsså när jag plöjde runt i snön. Jag får kolla på tv sedan. De ä´kul de.


 Undrar va de´ä´för konstigt som flyger omkring i luften??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0