Första pris.................

en jättefin tallrik fick Matte iinär hon vann fisketävlingen i går.....


 Fin va´?

Det var så mysigt när jag fick vara med på festen i går kväll. Massa barn var där och alla ville klappa mig, tanterna åsså, å några gubbar å. Jag låg mest bredvid Matte, och senare på kvällen fick jag faktiskt sitt på bänken med långbord, de va mysigt de´. Så började det att regna, men vi hade ett stort partytält, så vi blev inte blöt.När vi gick hem var jag dyngtrötter. Somnade med Matte och sov så skönt efter all spring i småfossingarna.
Regnade mycket när vi vaknade, så det blev ingen båttur på sjön, lessen jag då. Låg och vilade till kl elva på fm. Skönt. Sedan tog Matte och jag en prommis längs sjön. Hon knäppte lite kort förstås. Kl ´halv tre drog vi hemmåt. Regn och regn. Låg på altan i min solstol och sov några timmar tills Lasse kom, men utan Toravovve, synd de då.Sedan gick jag in till Mormor och Morfar och sovit där en stund. Och nu ska jag sova på riktigt. Vi höres.


 Bild från går kväll innan regnet. Utsikt över Skålbackasjön..


 




Fasen va´halkigt de ä´. Bäst att ta de´lite lugnt.



Å, jädrar i mig va´stenigt de ä´på botten..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0