JOBBIG VECKA.....

Ja det har varit en riktig jobbig, tråkig vecka. Matte har varit jättedålig, inte orkat vara ute med mig. Så har värmepumpen strulat. En firma var här och fixat till det och satt in helt ny. Men tror ni det funkade??? nähä då. Dåligt med lysen och utan värme. Elektrikern kom och jobbade hela lördagen, utan att hitta nåt fel. Matte trodde hon skulle få hjärtstillestånd på kuppen, plus att hon hade feber och en j...a huvudvärk. Så har det hållit på hela veckan. Så i torsdags morse var det helt knäpp tyst i hela huset, och vet ni... Mattes alla tre proppfulla frysboxar hade lagt av under natten. Panik, matte sprang runt runt, och fixade skarvkontakter, ojojoj, men ca tio tiden på fm. så ringde husse till Gävle Energi, som kunde konstatera att det var stort fel ute i deras elskåp. Frid och fröjd trodde vi, + att fönster tvättargubben kom och skulle tvätta alla fönster. Kallt var det här ska ni veta, utan värme hela natten, och hela dagen. På kvällen kom värmegubben igen och fick ingen ordning på el eller värme. Husse fick då ringa Gävle Energi igen vid sjutiden på kvällen. Konstaterade då att dom som var hit på fm. hade slarvat och inte satt i elkassetten i elskåpet riktigt. KLANTSKALLAR:  Sedan vid niotiden började elementen bli lite varm, och sen dess har det funkat.  Så nu har jag det varmt och skönt. Hoppas Matte blir bra tills i mörra, för ni vet väl att lilla jag blir stor tjej då, fyller ju 2 år. Matte ska göra en fin tårta i morgonbitti, sedan kanske vi ska dra iväg till djurkompaniet och klippa mina klor, så jag blir fin. Matte har borstat mig idag, så har hon tvättat mina öron ( skönt de´ ) och så har vi borstat mina tandar. De ni... Så nu får det bli måndag snart, men ska ligga och gosa med matte i natt först. Ska lägga in nåt kort från i går natt när jag sov så hårt att jag int märkte att matte var där med kameran.  Pusspuss på er. Hör av mig.






Kommentarer
Postat av: Fajers matte

Men vilken fin kudde du har Ziiri :-)

2010-11-15 @ 18:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0