EXTRA PUSSIPUSS DAG IDAG.

Det gillar jag, för jag är en riktig pussgumma säger matte.  Dagen började så här. Jag sov till kl nio i morse, då kom matte upp i sängen och sa att vi skulle till stugan. Först bidde ja´gla´, men så kom ja´på att man måste ju åka bil. Då blev jag så skakis att jag knappt kunde stå. Men så sa matte att Carola skulle följa med till stugan och vi skulle ut i skogen och plocka svamp, då började min gorumpa att vifta runt runt.  När vi kom fram till stugan bidde jag hur gla´som helst, hoppade och skuttade.  Matte, Carola och jag drog iväg längs sjön och plockade svamp, men det var inte lätt idag, Visst fanns det MASSOR av svamp, men dom var antingen torkade eller frysta. Men en liten hink blev det.  Så hörde vi en voffs som skällde och kom allt närmare oss, och matte och Carola blev lite orolig, tänk om det är en hund som fått upp spår på BJÖRN eller ÄLG, va gör vi då? Då tog matte och skuttade iväg hemåt, och ropade på mig, så jag följde snäll med. Väl hemma i stugan står en massa folk och jakthunden, som tydligen fått upp spår efter en hare. Hunden hade en antenn på huvudet, konstigt va. Innan vi drog hemåt så gjorde vi upp en brasa ute och grillade korv, de´gillar ja´. Carola frös, så vi satt och gosade och värmde oss vid brasan.... och så pussades vi jättemycket.
När vi kom hem var jag dyngtrött, somnade vid tretiden och sov till kl halv åtta, och nu ska jag sova igen, nyss ut och pinkat kväller.


 Visst har vi mysigt, va´?



Carola och jag väntar på en fin glöd.
 

 
Carola ovh jag pussas lite.



Jag vill INTE åka hem, så mysigt att vara i stugan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0