Hej på er igen.....

Nu var det en hel vecka sedan jag skrev sist. Jag skyller ju på Matte jag, för det är ju hon som hjälper mig. Har väl inte hänt så mycket roligt under veckan, bara tråkigheter. Men i går blev det skoj. Matte och Husse började packa väskor, och då blir jag inte glad, för då vet jag att vi ska åka dumbil. Jag sprang in till mormor och morfar och gömde mig i soffan, men Husse kom och hämtade mig. Han fattar inte nånting, jag vill ju INTE åka bil. Men vi kom iväg tillslut, och stannade och tog upp mina tvåbenta kompisar. Dom fick följa med i bilen. Vi drog till STUGAN, jipppppiii. Jag började med att springa runtrunt. Sedan tog Matte, jag och barnen en sväng längs sjön och plockade svamp, IGEN. Så kom Husse åsså. Det slutede med att Matte och Husse hade varsin tioliters hink full, och barnen hade plockat ca 5 liter själv. Duktigt va.  Sedan drog vi ut en sväng på sjön, och barnen fick turas om att köra. Jag sov mest för jag var dyngtrött. Sedan blev det meta från bryggan och efter det korvgrillning. De tycker ja  mysigt. Sedan blev det lite springa efter pinnar i sjön.  Så kom det en farbror som heter Omar, och talade om stt han sett färsk björnskit efter vägen, int kul de. Matte fick björnfrossa genast, ändå gick hon ut en sväng till och plockade mer svamp. Hon har nog fått svampvansinne. Hon säger att hon inte vill ha nå mer, men man kan ju ge bort, säger hon. När vi åkte hem så stannade vi efter vägen och Matte både filmade och fotade björnskiten.  Äckligt såg det ut. När vi kom hem så sa Matte att barnen fick sova kvar. Gladast blev nog jag. Både dom och jag somnade fort efter en heldag i skogen.
Idag har jag åsså varit trött, men varit med Matte och barnen ute. Matte håller på att göra höst eller va de nu heter. Sedan fick jag en långprommis med Husse och träffade på voffsingar. Vet ni, jag träffade lilla Sallyvoffs som blev så glad. Å ja´åsså. Men nu är jag trötter igen och ska sova.


Nisse och jag plockar svamp.




 Jag, Husse, Agnes och Nils grillar korv, de ä´mysigt de´.


 Väntar på att Husse ska bli klar med brasan nån gång.


 
Tyckte ja´hörde nåt i skogen, va´kan de´va´tro.......


Skaplig björnskit alltså.............Äckligt....


Den björnen måste väl haft magsjuka, så löst som de´va´.  Bara lingon och blåbär.    BLÄÄÄÄÄÄÄ.


Kommentarer
Postat av: Agge

Vilken mysig helg ni verkar ha haft. Du kan hälsa din matte att jag gärna tar emot lite svamp om hon har över. Jag vågar inte gå ut i skogen själv tänk om jag möter en björn.

2010-10-04 @ 12:54:53
Postat av: Agge

Vet du vad som hände mig på jobbet idag. Jag fick en halv papperskasse full med svamp av en snäll kund. Men tar gärna emot mera....hihihi. kramar till er alla

2010-10-04 @ 22:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0