NU HAR JAG VERKLIGEN SOVIT UT.......................

Ja, det kan man säga. Jag tror jag sov hela torsdagen sen Toravoffs var här på onsdag. I dag låg jag ute i solstolen, nerbäddad under min filt, då kommer mina tvåbenta kompisar på cykel, och sedan resten av familjen. Å kan ni tänka er va Carola hade med sig... Jo en vit vovve som jag aldrig träffat. En sån som brukar ÄTA på människor och djur ni vet, som är jättefarlig. Men jag blev int så jätterädd, för hon såg ju snäll ut. När dom kom in på gården släppte Carola loss den farliga hunden, men vet ni....... Vovven va lite tråkig, hon ville inte leka, bara springa och nosa överallt. Men hon var ju snäll, Gissa va¨hon heter..... jo Ingrid som min matte. Hundar kan väl inte heta så, eller..det kan dom ju. Hon var så snäll så hon fick låna min solstol en stund, sedan ville hon ligga i mattes gammelkärra,  å de fick hon åsså. Sedan skulle vi alla in till mormor och fika, för min morfar fick åka ambulans in på sjukhuset i natt med hjärtbesvär. Det var mycket fölk här, som fikade och pratade och pratade så jag fick nästan ont i huvudet. Jag är ju van med lugn och ro jag.  Ingridvovven bidde åsså trötter, så då fick hon låna min fina hundbur å sova i, och det funkade bra. Sedan drog alla iväg, och det blev lugnt och tyst igen, då hoppade jag upp i min stol och tog en liten tupplur, nerbäddad under filten igen.
Oj då, i går sade matte grattis till mig när jag vaknade, fattade noll, men hon sa att jag bidde 1 år och elva månader. De´ni.  Alltså om en månad blir jag två år, stora tjejen säger matte. Då ska vi baka en tårta med två ljus, åsså ska jag få paket. Längtar redan ja´.   Nattinatti.


 Så här ser Ingrid ut, hon är snart 6 år, men har aldrig ätit upp nån. bra va´.


 Visst är hon lite mysig när hon ligger i min stol.


 Visst har vi det mysigt, va´.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0